Στροφή στην υγραεριοκίνηση από αρκετούς Χανιώτες


Οι ανάγκες των καιρών με την υπερβολική ακρίβεια στα καύσιμα έστρεψε πολλούς οδηγούς στη μετατροπή των οχημάτων τους για υγραεριοκίνηση. Για την μετατροπή και τον εφοδιασμό των οχημάτων με υγραέριο, απάντησε στα ερωτήματά μας ο κ. Αντώνιος Καλαμαρίδης ιδιοκτήτης συνεργείου στην πόλη των Χανίων.

«Το κεφάλαιο της υγραεριοκίνησης πέρασε στην παγκόσμια αγορά εδώ και 75 χρόνια», υπογράμμισε ο κ. Καλαμαρίδης για να συνεχίσει, επισημαίνοντας τα εξής:
«Στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες μετά την εκτίναξη της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης η εξεύρεση εναλλακτικής λύσης καυσίμων έχει γίνει επιτακτική ανάγκη. Η υγραεριοκίνηση σήμερα είναι η πιο δημοφιλής εναλλακτική λύση μειώνοντας το κόστος κατανάλωσης σε ποσοστό έως 50%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προχωρώντας κάποιος στην τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης τελευταίας γενιάς και επιλέγοντας ένα εξειδικευμένο και αδειοδοτημένο συνεργείο τοποθέτησης, δεν υπάρχει περίπτωση να ελαττωθεί η ιπποδύναμη του οχήματος. Ο εφοδιασμός γίνεται από ένα πρατήριο, το οποίο βρίσκεται στον Γαλατά. Υπάρχουν ρεζερβουάρ που χωρούν από 30 έως και 120 λίτρα ανάλογα με τον χώρο που έχει το κάθε αυτοκίνητο.
Τα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν εγγυώνται ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί κάτι κακό, για παράδειγμα μια έκρηξη όπως ενδεχομένως να φοβούνται ορισμένοι. Ένα αυτοκίνητο που καίει υγραέριο σ’ ένα ατύχημα έχει πιθανότητες 7 με 8% να πάρει φωτιά, ενώ ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη οι πιθανότητες είναι έως και 50%. Αυτά τα στοιχεία είναι από εταιρείες πιστοποίησης ασφαλείας αυτοκινήτων.
Στο συνεργείο μας αρχίσαμε πριν από έναν χρόνο ακριβώς να τοποθετούμε υγραεριοκίνηση. Στους πρώτους μήνες φτιάχναμε 5 με 6 αυτοκίνητα τον μήνα αλλά στη συνέχεια μεγάλωνε ο αριθμός και αυτόν τον μήνα -μέχρι σήμερα- έχουμε φτιάξει 25 αυτοκίνητα. Η μετατροπή γίνεται στα βενζινοκίνητα και στα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Στα βενζινοκίνητα, επαναλαμβάνω, η οικονομία είναι έως 50% ενώ στα πετρελαιοκίνητα θα είναι μέχρι 30%. Εδώ θα τονίσω και μια άλλη διαφορά επειδή στα πετρελαιοκίνητα δεν υπάρχει σπινθήρας ανάφλεξης μέσα πρέπει να ψεκάζεται και πετρέλαιο για να γίνεται καύση και δεν είναι ακόμα πιστοποιημένα - όπως είναι στα βενζινοκίνητα - για να περάσουν ΚΤΕΟ.
Ευελπιστούμε, όμως, ότι πολύ σύντομα θα τακτοποιηθεί αυτή η εκκρεμότητα που αφορά τα πετρελαιοκίνητα. Η μετατροπή στα βενζινοκίνητα οχήματα κοστίζει από 900 και φτάνει μέχρι και 2000 ευρώ. Αν τελειώσει το υγραέριο στο ρεζερβουάρ ο οδηγός συνεχίζει την πορεία του με καύσιμο τη βενζίνη».
Για τη μετατροπή του αυτοκινήτου του σε υγραεριοκίνητο ρωτήσαμε έναν οδηγό, τον Ευτύχιο Καπαδουκάκη, ο οποίος, μας είπε: «Με τις σημερινές συγκυρίες είναι ασύμφορο να πουλήσει κανείς το αυτοκίνητο του όταν είναι πάνω από 1600 κυβικά και η μετατροπή σε κατανάλωση υγραερίου αποτελεί λύση. Οι μετατροπές, όμως, συμφέρουν όλους τους οδηγούς. Εγώ είδα μεγάλη διαφορά και είμαι πολύ ευχαριστημένος...».
Γιάννης Κάκανος - Χανιώτικα Νέα