Χανιά: Χιλιάδες επισκέπτες με το πρώτο κρουαζιερόπλοιο

Η προσέλκυση επισκεπτών κρουαζιέρας αποτελεί μία συνεχή διαδικασία που απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, ο οποίος θα αναπροσαρμόζεται τακτικά με κριτήριο τις διεθνείς και εθνικές εξελίξεις (όπως η άρση του καμποτάζ) που προσδιορίζουν συνθήκες και αναδεικνύουν τα όποια πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα.

Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας του Δήμου Χανίων, Γαβριήλ Κουρής, κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων, παρουσία και εκπροσώπων τοπικών επιχειρήσεων, με αφορμή την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου, αύριο, στο λιμάνι της Σούδας, μεταφέροντας 3.194 επιβάτες (55 εθνικοτήτων).
'Ο τομέας της κρουαζιέρας για την Κρήτη και τα Χανιά, ιδιαίτερα με τη σημερινή οικονομική κρίση, είναι σημαντικής σημασίας και βαρύτητας. Για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε με επάρκεια και επιτυχία στον στόχο που έχουμε θέσει ως Δήμος για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικό να αναδείξουμε οργανωμένα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των Χανίων ως προορισμού και να μάθουμε από τις καλές πρακτικές άλλων λιμανιών', τόνισε ο γενικός γραμματέας του Δήμου, προσθέτοντας ότι 'άποψή μας είναι ότι η κρουαζιέρα μπορεί και πρέπει να αποδώσει τα μέγιστα για το λιμάνι της Σούδας και τον Δήμο των Χανίων'.
Όπως μάλιστα υπογράμμισε 'η προσπάθειά μας οφείλει να είναι συνεχής, οργανωμένη και χωρίς εσωστρέφειες για να μπορέσουμε να πετύχουμε τα επόμενα χρόνια:
α) την αύξηση των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Σούδας,
β) την αύξηση του χρόνου παραμονής των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Σούδας,
γ) την κατανομή των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων όλες τις μέρες της εβδομάδας και
δ) τη δημιουργία καλύτερων προϋποθέσεων λειτουργίας του λιμανιού του Ηρακλείου ως σταθμός Intra-Porting & Home-Porting (Πετάω και κάνω κρουαζιέρα και, Πετάω, μένω 1 εβδομάδα σε ξενοδοχείο και μετά κάνω κρουαζιέρα)'.
Ο κ. Κουρής αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα  συνεχούς συνεργασίας με όλους τους φορείς που εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα, με τον τομέα της κρουαζιέρας (π.χ. Εμπορικός Σύλλογος, Ξεναγοί, Πράκτορες, Αστικό ΚΤΕΛ, Ταξί κ.λπ.) και η οποία, όπως είπε 'θα μας δώσει τη δυνατότητα προώθησης μιας ενιαίας εικόνας στο εξωτερικό, θα ενδυναμώσει τα επιχειρήματά μας και θα δώσει κύρος στις διαπραγματευτικές μας ικανότητες με τις εταιρείες για το μέλλον'.
'Είναι αναγκαίο όλοι οι φορείς του τόπου μας, όλοι οι καταστηματάρχες, οι έμποροι, οι επαγγελματίες, να ξανασχεδιάσουν και να επαναπροσδιορίσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές και όλοι μαζί να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για το νέο αυτό τουριστικό προϊόν που λέγεται τουρισμός κρουαζιέρας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο γενικός γραμματέας του Δήμου Χανίων, δεν παρέλειψε τέλος, να συγχαρεί τον Εμπορικό Σύλλογο για την απόφασή του να παρατείνει το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για αύριο και με δεδομένο ότι ένα από τα βασικά στοιχεία που αξιολογούν οι επισκέπτες κρουαζιέρας είναι η ποικιλία και η διαθεσιμότητα επιλογών στον χρόνο που μεσολαβεί από την άφιξη μέχρι την αναχώρησή τους.    
Μέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων
Εξάλλου, στη μέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων από την παραμονή τους στην πόλη μας αποσκοπεί το ερωτηματολόγιο, το οποίο θα προωθεί εφ’ εξής ο Δήμος Χανίων. Όπως επεσήμανε η υπάλληλος του Τμήματος Προγραμματισμού και Εσωτερικού Ελέγχου, Αθηνά Σαλάπα, σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να εντοπίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, εκφρασμένα μέσα από τη συνολική ικανοποίηση των τουριστών, να διερευνήσει τη συμπεριφορά συγκεκριμένων ομάδων τουριστών απέναντι στο τουριστικό προϊόν και να βγάλει συμπεράσματα για την πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί στους μελλοντικούς σχεδιασμούς:
Καθορισμός του προφίλ του τουρίστα με βάση δημογραφικά ή άλλα χαρακτηριστικά, όπως είναι η ηλικία, η εθνικότητα, η επαγγελματική κατάσταση, το εισόδημα κ.λπ. Ουσιαστικά, γίνεται προσπάθεια να απαντηθεί η ερώτηση για το ποιος είναι ο τουρίστας και ποια τα επιμέρους χαρακτηριστικά του.
Μελέτη του ανταγωνισμού και ανάλυση των λόγων προτίμησης. Ο στόχος αυτός αφορά την εξέταση από τον τουρίστα εναλλακτικών προορισμών διακοπών και ανάλυση των κυριότερων λόγων προτίμησης της πόλης των Χανίων. Μελέτη του τρόπου άντλησης πληροφορίας για το νησί από τους τουρίστες πριν την πραγματοποίηση του ταξιδιού.
Εκτίμηση των δαπανών κατά τις διακοπές τους.
Μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των τουριστών από ένα σύνολο βασικών χαρακτηριστικών του τουριστικού προϊόντος, όπως διατροφή, διασκέδαση - ψυχαγωγία, περιβάλλον, άνθρωποι, υποδομές, ασφάλεια, μεταφορές κ.λπ.
Μέτρηση του βαθμού σημαντικότητας (βάρους) που δίνουν οι τουρίστες στα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά.
Εντοπισμός των δυνατών και αδύνατων σημείων του τουριστικού προϊόντος.
Καταγραφή πιθανών προτάσεων - βελτιώσεων. 
'Η μέτρηση της ικανοποίησης μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση των γενικότερων αντιλήψεων του επισκέπτη και πιο συγκεκριμένα, στον προσδιορισμό και την ανάλυση των αναγκών, των προσδοκιών και των επιθυμιών του επισκέπτη. Επιπρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα να μελετηθεί κατά πόσο νέες ενέργειες, προσπάθειες και προγράμματα έχουν αντίκτυπο στον τοπικό τουρισμό. Οι αναλύσεις των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίσουν τις κρίσιμες διαστάσεις ικανοποίησης που θα πρέπει να βελτιωθούν καθώς και τους τρόπους με τους οποίους θα επιτευχθεί η βελτίωση αυτή', κατέληξε η κα Σαλάπα.
Τέλος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τον λόγο πήραν και εκπρόσωποι τοπικών επιχειρήσεων - Συνεταιρισμών, οι οποίοι συνεχάρησαν τον Δήμο για τις πρωτοβουλίες του.
Οι τοπικές επιχειρήσεις
Τις τοπικές επιχειρήσεις, τους Συνεταιρισμούς, τους Συλλόγους, αλλά και όλους τους ιδιώτες, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Δήμου Χανίων για υποστήριξη των πρωτοβουλιών του για την υποδοχή του πρώτου φετινού κρουαζιερόπλοιου, που θα αφιχθεί στο λιμάνι της Σούδας, προσφέροντας τοπικά προϊόντα ή υπηρεσίες, ευχαρίστησε εν συνεχεία η εντεταλμένη σύμβουλος σε θέματα Τουρισμού, Μαρία Κοκκινάκη.
'Η κίνηση αυτή αποτελεί βασική έκφραση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κάθε επιχείρησης που επιδιώκει να λειτουργεί ως υπεύθυνος «πολίτης» - µέλος της τοπικής κοινωνίας, αναγνωρίζοντας ότι το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης είναι υπόθεση όλων μας, απ’ όποια θέση και αν βρισκόμαστε', επεσήμανε η κα Κοκκινάκη, προσθέτοντας ότι «σε μια κοινωνία που διαρκώς εξελίσσεται, κανένας δεν πρέπει να μένει απαθής σε πρωτοβουλίες που επιφέρουν σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο. Στο πλαίσιο αυτό, η ανταπόκριση όλων αυτών των τοπικών επιχειρήσεων και μάλιστα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι εκπρόσωποι της τοπικής επιχειρηματικής δραστηριότητας προς την Αυτοδιοίκηση και δη τον Δήμο Χανίων, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη περαιτέρω συνεργιών -και σε άλλα επίπεδα- για την τοπική ανάπτυξη, συνοχή και πρόοδο».
goodnet.gr